Podróże kolorową ciuchcią do krainy zmysłów
Dziecko, od chwili swoich narodzin wyrusza w wielką podróż.
Ta podróż będzie trwała do końca jego życia. Każdy krok powiedzie je w określonym
kierunku. Dzięki każdej kolejnej przygodzie będzie zdobywać nowe umiejętności. Dla
starszych Maluchów przygotowaliśmy Projekt
„
|
P
|
O
|
D
|
R
|
Ó
|
Ż
|
E
|
|
K
|
O
|
L
|
O
|
R
|
O
|
W
|
Ą
|
|
C
|
I
|
U
|
C
|
H
|
C
|
I
|
Ą
|
”
|
do krainy zmysłów”. Program zawarty w Projekcie przedstawia propozycje
zabaw dla Dzieci w wieku od 2 do 3 lat.
Wszystkie proponowane tu ćwiczenia są nieskomplikowane, dostosowane do wieku
dzieci, tak, aby łatwo je można było zrozumieć i wykonać.
Program zawarty w Projekcie „Podróże kolorową ciuchcią do krainy zmysłów”
podzielony został na cztery bloki tematyczne. Ludzkie zmysły: wzrok, dotyk, węch
i słuch, przeplatają się wzajemnie w proponowanych scenariuszach zabaw.
W części pierwszej „Kraina wesołego JA” mowa jest
o pozytywnych postawach Dziecka wobec siebie, poznawaniu własnego ciała, własnych
emocji. w tej części poruszane są także takie wartości jak przyjaźń i koleżeństwo,
uczymy dzieci wyrażania pozytywnych uczuć i szacunku dla drugiego człowieka
a także poczucia odpowiedzialności.
Część druga „Kraina Czyściocha Grzecznościocha” to
kształtowanie dobrych nawyków, przedstawia sposoby pozwalające opanować trudną sztukę
savoir vivre, dbania o higienę osobistą oraz zdrowe odżywianie.
W części trzeciej „Kraina Profesora Przyrody” mowa
jest o kształtowaniu właściwego stosunku do środowiska, wzbogacamy wiedzę
Dziecka na temat środowiska, uświadamiamy dziecku, że przyroda jest częścią
nas, wszystko co jest potrzebne człowiekowi do życia, czerpie on ze środowiska.
W części czwartej „Kraina Pana Fantazji” chcemy pokazać,
że dom i najbliższa okolica może być źródłem inspiracji dla Dziecka -
wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości - kuchnia,
ulica, sklep, gabinet lekarski itp. (organizacja zajęć otwartych przy współpracy
z rodzicami podkreślające ekspresję przeżyć w różnych formach działalności
np. spotkania z weterynarzem, leśniczym, policjantem itp. ).
Niezmieniającą się formułą zajęć będą każdorazowo zajęcia wprowadzające w formie
wycieczki Kolorową Ciuchcią oraz przywitanie dzieci w kręgu.
Formuła zajęć jest niezmienna, podzielona na poszczególne etapy:
ETAP 1 -każdorazowo zajęcia rozpoczynają się od przywitania Dzieci w kręgu
oraz wycieczki Kolorową Ciuchcią do WYBRANEJ KRAINY,
ETAP 2 -następnie odbywają się zajęcia właściwe,
ETAP 3 -na końcu zajęć zawsze występuje zakończenie w postaci odjazdu Kolorowej
Ciuchci z WYBRANEJ KRAINY.